
Just nu får vi många samtal gällande Urbasers fakturering. Avgiften för sophämtning för kvartal 2 har skickats ut. Fakturan har felaktigheter och kan tidigast betalas måndag 15 maj.
OCR-nummer
OCR-numret på fakturan kan användas användas först från måndag 15:e maj. När du ska betala fakturan använder du det OCR-nummer som står på fakturan.
Fakturor i Kivra
Den fakturan som du nyss fått från Intrum, med fakturainnehåll från Urbaser kan du bortse från. Detta är på grund av ett av ett tekniskt fel och du kommer snart få en korrekt faktura. Vi ber om ursäkt för detta.
Intrum som avsändare
Avsändare för fakturan är Intrum på uppdrag från Urbaser. Till nästa fakturering kommer Urbaser stå som avsändare.
Vad händer nu?
Just nu behöver du inte göra någonting. Felaktigheter kommer att åtgärdas till på måndag 15 maj. Då kan du betala fakturan som vanligt. Du som har Kivra kommer få en nu korrekt faktura. Vi beklagar det inträffade och hoppas på din förståelse!